Gå til hovedinnhold

United States of AmericaUnited States of AmericaSFL
(SFL)

· New York Stock Exchange
· Valuta i USD
New York Stock Exchange
Siste
14,05
I dag %
0,00%
I dag +/-
0,00
Kjøp
14,03
Selg
14,05
Høy
14,28
Lav
13,96
Omsetning (Volum)
657 792
· New York Stock Exchange
· Valuta i USD
New York Stock Exchange
· New York Stock Exchange · Valuta i USD
· Valuta i USD
New York Stock Exchange
Siste
14,05
Utvikling i dag
0,00%
0,00
Kjøp
14,03
Selg
14,05
Høy
14,28
Lav
13,96
Omsetning (Volum)
657 792
Kvartalsrapport (Q1)
NY
6 dager siden35min
0,27 USD/aksje
Ex-dag 24. mai
7,69 %
Direkteavkastning

Ordredybde

Stengt
Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Volumvektet snittpris (VWAP)
14,07
Volumvektet snittpris (VWAP)
14,07
Omsetning (USD)
3 397 299

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Selskapshendelser

Kommende
Selskapskalender ikke tilgjengelig
Historisk
2024 Kvartalsrapport (Q1)14. mai
2024 Generalforsamling29. apr.
2023 Årsrapport15. mars
2023 Kvartalsrapport (Q4)14. feb.
2023 Kvartalsrapport (Q3)8. nov. 2023
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater

Kunder besøkte også

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
Kvartalsrapport (Q1)
NY
6 dager siden35min

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.

Selskapshendelser

Kommende
Selskapskalender ikke tilgjengelig
Historisk
2024 Kvartalsrapport (Q1)14. mai
2024 Generalforsamling29. apr.
2023 Årsrapport15. mars
2023 Kvartalsrapport (Q4)14. feb.
2023 Kvartalsrapport (Q3)8. nov. 2023
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 14. mai
    SFL Corps bunnlinje hoppet i første kvartal 2024, og selskapet kan skilte med en charterordre på 3,6 milliarder dollar. Det John Fredriksen-støttede skipsleasingselskapet rapporterte et overskudd på 42,3 millioner dollar for de tre månedene som ble avsluttet 31. mars, opp fra 31,4 millioner dollar fra samme periode i fjor da resultatet per aksje steg til 0,36 dollar fra 0,25 dollar. – I løpet av det siste tiåret har SFL gått fra å være en leverandør av skipsfinansiering til å bli et maritimt infrastrukturselskap, med majoriteten av eiendeler på langsiktige certepartier til sluttbrukere, sier konsernsjef Ole Hjertaker i en pressemelding. "En viktig del av vårt verdiforslag er å eie, drive og kontinuerlig oppgradere flåten til de høyeste standarder, inkludert drivstoffeffektiviseringstiltak for å redusere karbonavtrykket for oss og våre kunder. "Og styrken til vår driftsplattform illustreres av vår evne til å utføre flere gjentatte transaksjoner med bransjeledende motparter." Det New York og Oslo-noterte selskapet hentet inn 229 millioner dollar i omsetning, opp fra 209 millioner dollar fra år til år. Økningen kom i stor grad fra charterinntekter fra operasjonelle leieavtaler og rigginntekter, som hoppet til 220 millioner dollar fra 203 millioner dollar. Overskuddsandelsinntektene steg til 5,5 millioner dollar fra 3,4 millioner dollar. Slik det er nå, eier SFL helt eller delvis 76 skip og nybygg innen segmentene tankskip, bulkskip, container og bilskip, samt borerigger. Etterslepet på 3,6 milliarder dollar kommer med en vektet løpetid på 5,7 år. Selskapet utbasunerte AP Møller-Maersk som utøvde ett års forlengelse for tre containerskip, levering i første kvartal av to LNG-kapable bilskip og 344 millioner dollar brukt til å kjøpe fem skip som skal leveres på et tidspunkt i andre kvartal. De fem skipene inkluderer tre kjemikalietankere kjøpt fra japanske Nisshin Shipping. De skal chartres til Stolt-Nielsen.  Opphavsrett - Tradewinds, simply the best!
  • 20. mars
    20. mars
    John Fredriksen selger LR2 tankskip nybygg til SFL for $ 230m. John Fredriksens SFL øker utbyttet ettersom ordrereserven på 3,2 milliarder dollar støtter resultatveksten John Fredriksens SFL Corporation har kjøpt tre LR2 tankskip videresalg fra tycoon's private flåte i en $ 230m avtale. Produkttankskipene vil bli chartret ut på lang sikt til et "verdensledende energi- og råvareselskap", sa den USA-noterte sale-and-leaseback-spesialisten. Trioen bygges i Kina, med de nyeste økodesignfunksjonene, legger SFL til. Det ligger an til å bli de tre fartøyene på 115.000 dwt som er listet opp i flåten til Fredriksens Seatankers som er under bygging. SFL sa at kjøpesummen var i tråd med verdsettelser fra uavhengige skipsmeglere. Selskapet forventer å få levert skipene mellom andre og fjerde kvartal i år. Leieperioden vil være minimum fem år, med opsjoner på ytterligere tre år. Dette legger nær 200 millioner dollar til SFLs fastrente etterslep over firmaperioden. Inntekt på $ 200m vil bryte ned i $ 36 500 per dag per fartøy over fem år. LR2-spotratene har doblet seg til nesten $ 80 000 de siste dagene på visse ruter, der fartøy omdirigerer vekk fra Houthi-angrep i Rødehavet. Befrakteren kan utøve opsjoner på å kjøpe tankskipene etter femte og åttende år. Eventuelle transaksjoner vil være underlagt en overskuddsdelings-mekanisme med SFL. SFL-sjef Ole Hjertaker sier han er fornøyd med å forsegle nok en milepælstransaksjon i et tankmarked han mener er på et attraktivt stadium i syklusen. "Disse produkttankskipene er de mest ønskede fartøyene for å frakte rene petroleumsprodukter over lange sjøavstander mellom de største raffineriene og forbrukersentrene i verden, og vil være i høy etterspørsel for å møte verdens fremtidige energibehov," la han til. "Vi er også veldig stolte av å legge til et annet ledende energi- og råvarekraftverk til vår liste over kunder av høy kvalitet," sa Hjertaker. Seatankers har to andre aframax-tankskip under bygging ved Dalian Shipbuilding i Kina for overlevering i 2026. Det har også seks VLCC-er kontrahert ved samme verft, pluss en rekke feedermax-boksskip og panamax-bulkskip som også bygges i Kina.  Kilde: Investtech
  • 5. mars
    5. mars
    Mielenkiintoista nähdä lähteekö valumaan osingon irtoamisen jälkeen. Maailman meret epävakaita, toisaalta USA:n taloudessa hyvä veto ja SFL:n osinkokehitys palautunut.
  • 4. nov. 2023
    4. nov. 2023
    Hercules ankom Walvis Bay, Namibia 2. nov.
  • 31. okt. 2023
    31. okt. 2023
    48% av contacted revenue fra container skip og der er fremtiden ikke veldig lys fremover.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.
Kvartalsrapport (Q1)
NY
6 dager siden35min
0,27 USD/aksje
Ex-dag 24. mai
7,69 %
Direkteavkastning

Nyheter og Analyser

Nyheter og/eller generelle investeringsanbefalinger, eller utdrag av disse på denne siden og øvrige lenker, er produsert og levert av den spesifiserte leverandøren. Nordnet har ikke deltatt i utarbeidelsen, og har ikke gjennomgått eller gjort endringer i materialet. Les mer om investeringsanbefalinger.
0,27 USD/aksje
Ex-dag 24. mai
7,69 %
Direkteavkastning

Shareville

Bli med i samtalen på SharevilleEt fellesskap av investorer som deler innsikt og kunnskap i sine porteføljer.
Logg inn
  • 14. mai
    SFL Corps bunnlinje hoppet i første kvartal 2024, og selskapet kan skilte med en charterordre på 3,6 milliarder dollar. Det John Fredriksen-støttede skipsleasingselskapet rapporterte et overskudd på 42,3 millioner dollar for de tre månedene som ble avsluttet 31. mars, opp fra 31,4 millioner dollar fra samme periode i fjor da resultatet per aksje steg til 0,36 dollar fra 0,25 dollar. – I løpet av det siste tiåret har SFL gått fra å være en leverandør av skipsfinansiering til å bli et maritimt infrastrukturselskap, med majoriteten av eiendeler på langsiktige certepartier til sluttbrukere, sier konsernsjef Ole Hjertaker i en pressemelding. "En viktig del av vårt verdiforslag er å eie, drive og kontinuerlig oppgradere flåten til de høyeste standarder, inkludert drivstoffeffektiviseringstiltak for å redusere karbonavtrykket for oss og våre kunder. "Og styrken til vår driftsplattform illustreres av vår evne til å utføre flere gjentatte transaksjoner med bransjeledende motparter." Det New York og Oslo-noterte selskapet hentet inn 229 millioner dollar i omsetning, opp fra 209 millioner dollar fra år til år. Økningen kom i stor grad fra charterinntekter fra operasjonelle leieavtaler og rigginntekter, som hoppet til 220 millioner dollar fra 203 millioner dollar. Overskuddsandelsinntektene steg til 5,5 millioner dollar fra 3,4 millioner dollar. Slik det er nå, eier SFL helt eller delvis 76 skip og nybygg innen segmentene tankskip, bulkskip, container og bilskip, samt borerigger. Etterslepet på 3,6 milliarder dollar kommer med en vektet løpetid på 5,7 år. Selskapet utbasunerte AP Møller-Maersk som utøvde ett års forlengelse for tre containerskip, levering i første kvartal av to LNG-kapable bilskip og 344 millioner dollar brukt til å kjøpe fem skip som skal leveres på et tidspunkt i andre kvartal. De fem skipene inkluderer tre kjemikalietankere kjøpt fra japanske Nisshin Shipping. De skal chartres til Stolt-Nielsen.  Opphavsrett - Tradewinds, simply the best!
  • 20. mars
    20. mars
    John Fredriksen selger LR2 tankskip nybygg til SFL for $ 230m. John Fredriksens SFL øker utbyttet ettersom ordrereserven på 3,2 milliarder dollar støtter resultatveksten John Fredriksens SFL Corporation har kjøpt tre LR2 tankskip videresalg fra tycoon's private flåte i en $ 230m avtale. Produkttankskipene vil bli chartret ut på lang sikt til et "verdensledende energi- og råvareselskap", sa den USA-noterte sale-and-leaseback-spesialisten. Trioen bygges i Kina, med de nyeste økodesignfunksjonene, legger SFL til. Det ligger an til å bli de tre fartøyene på 115.000 dwt som er listet opp i flåten til Fredriksens Seatankers som er under bygging. SFL sa at kjøpesummen var i tråd med verdsettelser fra uavhengige skipsmeglere. Selskapet forventer å få levert skipene mellom andre og fjerde kvartal i år. Leieperioden vil være minimum fem år, med opsjoner på ytterligere tre år. Dette legger nær 200 millioner dollar til SFLs fastrente etterslep over firmaperioden. Inntekt på $ 200m vil bryte ned i $ 36 500 per dag per fartøy over fem år. LR2-spotratene har doblet seg til nesten $ 80 000 de siste dagene på visse ruter, der fartøy omdirigerer vekk fra Houthi-angrep i Rødehavet. Befrakteren kan utøve opsjoner på å kjøpe tankskipene etter femte og åttende år. Eventuelle transaksjoner vil være underlagt en overskuddsdelings-mekanisme med SFL. SFL-sjef Ole Hjertaker sier han er fornøyd med å forsegle nok en milepælstransaksjon i et tankmarked han mener er på et attraktivt stadium i syklusen. "Disse produkttankskipene er de mest ønskede fartøyene for å frakte rene petroleumsprodukter over lange sjøavstander mellom de største raffineriene og forbrukersentrene i verden, og vil være i høy etterspørsel for å møte verdens fremtidige energibehov," la han til. "Vi er også veldig stolte av å legge til et annet ledende energi- og råvarekraftverk til vår liste over kunder av høy kvalitet," sa Hjertaker. Seatankers har to andre aframax-tankskip under bygging ved Dalian Shipbuilding i Kina for overlevering i 2026. Det har også seks VLCC-er kontrahert ved samme verft, pluss en rekke feedermax-boksskip og panamax-bulkskip som også bygges i Kina.  Kilde: Investtech
  • 5. mars
    5. mars
    Mielenkiintoista nähdä lähteekö valumaan osingon irtoamisen jälkeen. Maailman meret epävakaita, toisaalta USA:n taloudessa hyvä veto ja SFL:n osinkokehitys palautunut.
  • 4. nov. 2023
    4. nov. 2023
    Hercules ankom Walvis Bay, Namibia 2. nov.
  • 31. okt. 2023
    31. okt. 2023
    48% av contacted revenue fra container skip og der er fremtiden ikke veldig lys fremover.
Kommentarene ovenfor kommer fra brukere på Nordnets sosiale nettverk Shareville og er verken redigert eller forhåndsvist av Nordnet. De innebærer ikke at Nordnet gir investeringsråd eller investeringsanbefalinger. Nordnet påtar seg ikke ansvar for kommentarene.

Ordredybde

Stengt
Antall
Kjøp
0
Selg
Antall
0

Siste handler

TidPrisAntallKjøpereSelger
----
Volumvektet snittpris (VWAP)
14,07
Volumvektet snittpris (VWAP)
14,07
Omsetning (USD)
3 397 299

Det er viktig at du er klar over at aksjemarkedet kan både øke og minke i verdi. Selv om sparing i aksjer historisk sett har gitt god avkastning over tid, er det ingen garanti for fremtidig utvikling. Det er alltid en risiko for at du ikke får tilbake pengene du har investert.

Meglerstatistikk

Fant ingen data

Kunder besøkte også

Selskapshendelser

Kommende
Selskapskalender ikke tilgjengelig
Historisk
2024 Kvartalsrapport (Q1)14. mai
2024 Generalforsamling29. apr.
2023 Årsrapport15. mars
2023 Kvartalsrapport (Q4)14. feb.
2023 Kvartalsrapport (Q3)8. nov. 2023
Data hentes fra Morningstar, Quartr

Relaterte produkter

Ingen Nordnet Markets -sertifikater er tilgjengelig med det underliggende verdipapiret. Vis andre -sertifikater